Söyleşiler

Pardus Röportajları: Tekirdağ Süleymanpaşa İlçe Milli Eğitim Müdürü Ebubekir Atilla

dk okuma süresi
Image
9 Haz '23
Image
Paylaş

Tekirdağ Süleymanpaşa İlçe Milli Eğitim Müdürü Ebubekir Atilla

Tekirdağ Süleymanpaşa İlçe Milli Eğitim Müdürü Ebubekir Atilla ile Pardus hakkında konuştuk.

Ebubekir Bey, okuyucularımıza kendinizi tanıtır mısınız?

Merhabalar. 1976 Eyüp/İstanbul doğumluyum. İstanbul Üniversitesi Felsefe bölümü mezunuyum. Uzun yıllar ülkemizin çeşitli illerinde Rehber Öğretmen olarak görev yaptım. 2012 yılında yöneticiliğe başladım. 2014 yılında şube müdürü 2018 yılından itibaren de Tekirdağ’ın Süleymanpaşa İlçesinde, İlçe Milli Eğitim Müdürü olarak görev yapmaktayım.

Tekirdağ bölgesinde yoğun olarak Pardus ETAP kullanımı olan illerimizden birisi. Okullarınızda mevcut Pardus ve ETAP kullanım durumu nedir?

Tüm okullarımızın akıllı tahtalarını Pardus Etap işletim sitemi kurulmasını sağladık. Yine ilçemizde, okullarımızda hizmet bilgisayarı olarak kullanılan ve uygun olan tüm bilgisayarlarında Pardus kullanılmasını sağladık.

Okullarınızdaki Pardus Dönüşümünü nasıl gerçekleştirdiniz?

Öncelikle dönüşümü ilçe milli eğitim müdürümüzde benim kullandığım bilgisayar ile başladık. Yani Önce kendim kullanmaya başladım. Daha sonra ekip arkadaşlarımızın da Pardus’a geçmelerini sağladık. Bu süreçte teknik sorunların çözümü işin kolay tarafı, ön yargıları yıkmak ise işin zor tarafıydı. Tübitak bu konuda bize çok yardımcı oldu. Her karşılaştığımız sorunda yanımızda bir sorun çözücü arkadaşımız vardı. Burada özellikle ismini zikretmeden geçemeyeceğim iki arkadaşımız var, Tübitaktan Şenol ALDIBAŞ, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüzde Muhammed Mustafa ÖZAYDIN. Bu arkadaşlarımız bizlere sorun olarak yansıyan her unsuru abartısız her sorunu anında çözüme kavuşturdular. Bunun yanı sıra Tübitak desteğiyle ilçemizdeki tüm bilgisayar öğretmenlerine bir hafta süreli Pardus hizmetiçi eğitimi verildi. Bu eğitimden sonra eğitime katılan gönüllü öğretmenlerimizden bir ekip oluşturduk ve bu ekiple birlikte ilçemizin Pardus’a ve Etap’a geçişini sağladık.

Dönüşüm sırasında öğretmenlerin ve öğrencilerin tutumları nasıldı? Ön yargıları kırmak için neler yaptınız?

Etap işletim sistemi konusunda alışma süreci çok çabuk aşıldı. Etap öğretmenlerin ihtiyacı olan neredeyse tüm ihtiyaçları karşılayacak yazılımlarla birlikte geliyor. Bunun yanı sıra virüslerden etkilenmeyen bir işletim sistemi öğretmenlerinde işlerini kolaylaştırdı. Öğrencilerimiz ise hemen adapte oldular ve rahatlıkla kullandılar, kullanıyorlar.

Pardus işletim sistemini hizmet bilgisayarlarında kullanmak işin zor olan kısmıydı çünkü memurlarımız ve idarecilerimizin alışkanlıkları kullanım tercihlerini değiştirmek kolay olmadı. Pardus tüm bu süreçlerin üstesinden geldi. Bizler de sorunları hiç duymazdan gelmedik ve anında reflex gösterdik ki en ufak bir boşlukta süreci malesef toparlamamız zor olacaktı hep bunun bilincinde hızla hareket ettik. Çünkü yeniliklere her zaman tepki göstermeye hazır bir kitle her toplumda mevcut.

Pardus dönüşüm sürecinde karşılaştığınız sorunlar nelerdir?

Pardus dönüşüm sürecinde aşamadığımız bir sorunla karşılaşmadık. Bazı ufak tefek sorunları işe söyle sıralayabiliriz.

Bazı yazıcılarla yaşanan yazdırma sorunları ( Bu yazıcılarla ilgili sorunlarda giderildi.)

Office programlarında yaşanan uyum problemleri

Bunlardan her biri çok rahat çözüme kavuştu çünkü başarmaya odaklanmıştık ve sorunlar sadece bize daha sağlam yürüme gücü katıyordu.

Öğretmenlerimizin şuanda Pardus’a bakış açıları nasıldır?

Öğretmenlerimiz ilk başlarda sürece mesafeli yaklaştılar. Aslında kibarca bir direniş içerisindeydiler. Ne gerek var anlayışı, Acaba kullabilecek miyiz, programlarımız çalışacak mı gibi soru işaretleri bulunmaktaydı. Etap kullandıkça ve karşılaştıkları sorunlar aşıldıkça Etap’a alıştılar ve kafalarındaki soru işaretleri gitti. Şu anda öğretmenlerimiz Etapla ilgili olumlu özelliklerden bahsediyorlar. Öğretmenlerimizin memnun kaldığı durumlar ise Etap’ın çökmediği ve flash belleklerine virüs bulaşmamasıdır.

Öğrencilerin Pardus’a yaklaşımları nasıldır?

Öğrencilerimiz teknolojiye çok yatkınlar, yeniliklere hemen adapte oluyorlar. Pardus Etap kurulduktan sonra çok kısa sürede alıştılar ve hemen kullanmaya başladılar. Öğrencilerin Pardus’a ve Etap alışmaları ve kullanmaları işin en kolay kısmıydı. Öğrencilerimiz yeniliklere çok daha açıklar, biz el freni olmazsak müthiş hızlılar.

Pardus dönüşümünü henüz gerçekleştirmemiş il ya da ilçelerimiz için önerileriniz nelerdir?

Hedefe odaklanır, sorunlara takılmaz ve iletişime açık olurlarsa işleri çok kolay olur.

Pardus ve Etap dönüşümünden korkmasınlar. Yerli ve milli teknolojiler, muadillerin yaptığını işlemleri fazlasıyla yapıyorlar. İşletim sisteminde de yerli teknolojileri kullanmalı ve teşvik etmeliyiz. Bu dönüşüm sürecinde TÜBİTAK ULAKBİM’den destek alabilirler. ULAKBİM bu anlamda ciddi destek vermekte ve sorunların aşılmasında her türlü desteği sunmaktadır.

Etiketler: